発見 国際平和協会機関誌「世界国家」 (1947年11月号)

私は飛行機を 発明できません
しかし 今朝私は
おそろしいものを
発見しました。――いや
発明といったが 善いでせう。
銀、金、銅、鉛色――
恐ろしく 光る 私の衣服の縞柄――
汚れた衣服の
私はその瞬間 縞柄とは
信じませんでした。
神の家の窓と思ひました。
また 私の手
私の手が 特別に 大きく。
誰れも 説明したものはないが、
色合 材料 緻密
「世界の人がまだ 思ひもつかぬ
工夫が ちゃんと この手にしまってある」
と思ふと 恐ろしく大きく
私の手が 見えました。つまり
恐ろしく 大きく
堅固で 緻密に できた
神の国の土塀を 私の手のうちに
発見した わけで
神様は この奥に住んで いられます。
いゝえ 神様がこの土塀をこしらへたのです。

DISCOVERY
Toyohiko Kagawa '
I cannot invent new things,
Like the airships
Which sail on silver wings;
But today
A wonderful thought
In the dawn was given,
Ano the stripes on my robe,
Shining from wear,
Were suddenly fair,
Bright with a tight
Falling from Heaven-
Gold, and silver and bronze
Lights from the window of Heaven.

And the thought
Was this :
That a secret plan
Is hid in my hand;
That my hand is big, big,
Because of this plan,

That God,
Who dwells secret plan
Knows this secret plan
Of the things He will do for the world.
Using my hand!
TRANSLATED BY
LOIS J. ERICKSON.
(1947年11月号)